Firemní kultura představuje soubor hodnot, norem a přesvědčení, které formují chování a jednání zaměstnanců uvnitř organizace i navenek. Její význam spočívá v ovlivňování zaměstnanecké angažovanosti, produktivity a celkové výkonnosti firmy. Silná a pozitivní firemní kultura podporuje inovace, zvyšuje spokojenost zaměstnanců a zákazníků a přispívá k dlouhodobému úspěchu společnosti.
V kontextu evropské směrnice CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) nabývá firemní kultura na ještě větší důležitosti. Směrnice CSRD zavádí povinnost pro společnosti reportovat informace o své udržitelnosti, včetně aspektů týkajících se firemní kultury a zásad obchodního chování. Firmy budou muset poskytovat informace o tom, jak jejich výkonné, řídící a dozorčí orgány přispívají k tvorbě, monitorování a hodnocení firemní kultury, a také o strategiích pro její rozvoj a implementaci.
Zásadní je autentičnost a stabilní podpora toho, co je pro vaši firemní kulturu stěžejní. Každá firma má hodnoty jiné a za těmi by si měla stát, protože odráží její byznys a hodnoty.
Vodafone a inkluzivní kultura
Diverzita, rovnost a inkluze (DEI) jsou klíčovými pilíři firemní kultury společnosti Vodafone. Firma se zavázala vytvářet pracovní prostředí, které respektuje a podporuje jedinečnost každého zaměstnance, čímž posiluje vzájemný respekt a pochopení pro odlišnosti.
Vodafone se aktivně snaží zlepšovat pracovní podmínky pro všechny své zaměstnance. Nabízí například volno na uzavření partnerství pro LGBTQ+ zaměstnance, kompenzace otcovské dovolené a podporuje rodiče v krátkých úvazcích.
Boření mýtů o menopauze
V programech inkluze Vodafone cílí na potřeby jednotlivých skupin kolegů a kolegyň nebo adresuje nejrůznější fáze či životní situace, kterými lidé během kariérní cesty procházejí. Proto se věnují například flexibilitě – nejnověji možnosti zkrácených úvazků na všech pozicích, podpoře LGBT+ zaměstnanců a zaměstnankyň, rodičů, lidí se zdravotním znevýhodněním, obětem domácího násilí. Teď otevírá i téma menopauzy, která se týká poloviny populace.
Menopauza, která obvykle nastává mezi 45. a 55. rokem života, může ovlivnit pracovní výkon a pohodu zaměstnankyň. Vodafone proto připravil komplexní příručku k tomuto tématu, která zahrnuje informace o perimenopauze, menopauze, postmenopauze, endometrióze a problematice změny pohlaví a genderové identity. Příručka poskytuje definice, zdravotnická hlediska, příznaky a praktické rady, jak vyhledat pomoc a komunikovat o těchto záležitostech s kolegy a příbuznými.
Kromě toho Vodafone uspořádal webinář s gynekologem Tomášem Faitem, předsedou České menopauzální a andropauzální společnosti, který se zaměřil na dopady menopauzy a andropauzy na ženy a muže a nabídl doporučení pro zvládnutí tohoto životního období. Webinář moderovala viceprezidentka pro firemní zákazníky Veronika Brázdilová, která se podělila o své osobní zkušenosti s předčasnou menopauzou.
Více o přístupu Vodafone tady.