Spolupráce je klíčovým prvkem v oblasti udržitelnosti. Když se spojí síly, je možné mít vyšší dopad ve vlastních aktivitách v oblasti udržitelnosti a na druhou stranu může vzájemná spolupráce přinést i nezamýšlený pozitivní efekt. Spojením sil mohou firmy zvýšit pozitivní dopad na životní prostředí, zlepšit vztah se zákazníky a zároveň podnítit inovace uvnitř firmy.
Zdroj: Rohlík.cz
Příkladem může být spolupráce mezi e-shopem s potravinami Rohlík.cz a online antikvariátem Knihobot.cz. Rohlík tím nabízí novou službu, Knihobot získává novou infrastrukturu i v regionech, zákazníci pohodlněji prodají své nadbytečné knížky, příroda uvítá méně naježděných kilometrů za jejich svoz a ještě jsou podpořeny matky samoživitelky, děti bez domova nebo senioři v nouzi. Rohlík totiž věnuje 100 % své provize za tuto službu na dobročinné účely.